Donderdag 21 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Richelle Brouwer - WaarBenJij.nu Donderdag 21 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Richelle Brouwer - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 augustus

Door: Richelle

Blijf op de hoogte en volg Richelle

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De wekker ging, het zou een interessante dag gaan worden. Om 8 uur stonden we op het perron, we wisten hoe en wat we moesten doen dus alles ging heel snel. Om 9 uur waren op plaats van bestemming maar om 10 uur ging onze de boot naar The Rock (Alcatraz). Er waren bankjes met uitzicht op zee. Met een kop koffie erbij zijn we even lekker gaan zitten. Om half 10 begon de boarding, in de rij staan. Er werd per groep nog een foto gemaakt met een nep Alcatraz op de achtergrond. De boot had drie dekken, natuurlijk kozen wij voor het hoogste dek. Wat ook het koudste was. Dikke vesten hadden we bij ons en een lange broek al aan. San Francisco staat namelijk niet bekend om haar warme temperaturen. Toch was het nog best lekker weer op vast land. Beetje zon en 23 graden. Op Alcatraz was het wat kouder en er stond meer wind. Toen we aankwamen op het eiland roken we een rare vieze geur. Wat het precies was zullen we nooit achterkomen. Het was in ieder geval vies. We moesten nog een klein stukje klimmen naar de echte gevangenis. Waar we een audio tour zouden krijgen. Die heeft ons door de hele gevangenis heeft geleidt. Veel indrukwekkende dingen kwamen we tegen. Dingen die je niet zomaar te weten komt. Wat gevangen deden als ze in de isoleer zaten; hij haalde een knoop van z'n overhemd gooide hem in de lucht en bleef net zo lang zoeken totdat hij hm vond, en begon weer overnieuw. Ook vertelde er een dat hij had leren breien van z'n oma. Hij had het aan meerdere andere gevangen geleerd. We zijn best lang bezig geweest hier. Ook omdat je er prachtig uitzicht hebt op de golden gate bridge.
Toen we weer aan wal waren hadden we best wel honger. Dus maar op zoek naar een lunch tentje. Met onze maagjes gevuld gingen we op weg naar de winkels. In SF zijn er best leuke winkels en het ligt allemaal in grote overdekte hallen. Even op de plattegrond kijken van de hal, en naar de winkels lopen waar je heen wilt. We zijn best lang bezig geweest. Want we kregen al weer honger. We hebben een pizza gescoord en zijn daarna met de trein weer naar de camper gereden. Rond half 9 waren we er. Gelijk maar naar bed gegaan want morgen stond weer een lange dag op ons te wachten.

• 24 Augustus 2014 - 10:43

Oom Ton En Tante Lia:

Hallo,

Dat was vroeg uit bed. Dit mag je niet missen Alcatraz, daar zijn films over gemaakt. Heel indrukwekkend, hoe gevangen zich in leven hebben gehouden en dan die ontsnappingspogingen. Dat hebben jullie nu gezien.Om nooit meer te vergeten. Konden jullie nog wel slapen daarna? groetjes van ons